Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy

 

PRZED PRZYJĘCIEM PACJENTA

  • przeprowadzamy wywiad/ankietę przez telefon z każdym pacjentem
  • nasi lekarze są dostępni dla pacjentów bólowych i interwencyjnych
  • w rejestracji pacjent ma mierzoną temperaturę oraz wypełnia Ankietę Wstępnej Kwalifikacji

 

PRZYGOTOWANIE GABINETU W CZASIE PANDEMII:

 

-usunięte zostały wszystkie zbędne przedmioty z poczekalni i miejsc ogólnodostępnych

– mierzymy naszym  pracownikom temperaturę

– kilka razy dziennie myjemy i dezynfekujemy min. 40-60 s.

– posiadamy dokładnie opracowane  procedury

postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem, dostosowane do aktualnych wymogów epidemiologicznych i zaleceń Ministerstwa Zdrowia .

 

-wszystkie powierzchnie w klinice dezynfekujemy minimum co 2 godziny

oraz po każdym pacjencie

– pracownicy medyczni wnoszą do gabinetu tylko najpotrzebniejsze rzeczy

 

-organizujemy pracę w sposób pozwalający na zachowanie odstępów między

wizytami pacjentów, aby móc zdezynfekować gabinet

– organizujemy tak naszą pracę, aby pacjenci unikali dotykania klamek,

powierzchni, przedmiotów itp. (powinien to robić personel w rękawiczkach)

-dbamy, aby  mydło i płyny do dezynfekcji były uzupełniane na bieżąco

 

W RECEPCJI

 

 

  • dbamy, aby pacjenci nie spotykali się ze sobą, a gdyby doszło do takiej sytuacji aby zachowali odległości min. 1 m od innych osób
  • każdego pacjenta po wejściu do gabinetu prosimy o zdezynfekowanie rąk i założenie rękawiczek
  • każdemu pacjentowi wykonujemy pomiar temperatury termometrem bezdotykowym
  • nie rzadziej niż co 2 godz. dezynfekujemy powierzchnie dotykowe (blat, klawiatura,

myszka, terminal płatniczy, oparcia krzeseł)

 

 

W GABINECIE

  • cały sprzęt oraz wyposażenie dodatkowe (nawet kubeczki jednorazowe) pochowane jest do szafek, asysta wyjmuje je przy każdym pacjencie
  • każdy pacjent podpisuje oświadczenie COVID-19, które następnie zostaje

dodane do dokumentacji medycznej

  • po wejściu do gabinetu każdy pacjent jest proszony o użycie płynu

dezynfekującego do rąk a następnie zostaje przygotowany do zabiegu

  • każdemu pacjentowi podajemy rozcieńczony płyn (np. Eludril) w celu

zdezynfekowania jamy ustnej (temp. płynu >36,6; zalecany jest roztwór 0,1% H2O2)

  • lekarz i asysta zachowują wszelkie zasady bezpieczeństwa
  • lekarz i asysta pracują w fartuchach, czepkach, przyłbicach/goglach i rękawiczkach

 

PO WYJŚCIU PACJENTA

 

  • starannie dezynfekujemy gabinet i wszystkie miejsca, powierzchnie
  • wietrzymy gabinet
  • każdego pacjenta prosimy o dezynfekcję rąk również przed wyjściem z kliniki
  • podczas rozliczenia rekomendujemy płatność kartą