PRZED PRZYJĘCIEM PACJENTA
- przeprowadzamy wywiad/ankietę przez telefon z każdym pacjentem
- nasi lekarze są dostępni dla pacjentów bólowych i interwencyjnych
- w rejestracji pacjent ma mierzoną temperaturę oraz wypełnia Ankietę Wstępnej Kwalifikacji
PRZYGOTOWANIE GABINETU W CZASIE PANDEMII:
-usunięte zostały wszystkie zbędne przedmioty z poczekalni i miejsc ogólnodostępnych
– mierzymy naszym pracownikom temperaturę
– kilka razy dziennie myjemy i dezynfekujemy min. 40-60 s.
– posiadamy dokładnie opracowane procedury
postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem, dostosowane do aktualnych wymogów epidemiologicznych i zaleceń Ministerstwa Zdrowia .
-wszystkie powierzchnie w klinice dezynfekujemy minimum co 2 godziny
oraz po każdym pacjencie
– pracownicy medyczni wnoszą do gabinetu tylko najpotrzebniejsze rzeczy
-organizujemy pracę w sposób pozwalający na zachowanie odstępów między
wizytami pacjentów, aby móc zdezynfekować gabinet
– organizujemy tak naszą pracę, aby pacjenci unikali dotykania klamek,
powierzchni, przedmiotów itp. (powinien to robić personel w rękawiczkach)
-dbamy, aby mydło i płyny do dezynfekcji były uzupełniane na bieżąco
W RECEPCJI
- dbamy, aby pacjenci nie spotykali się ze sobą, a gdyby doszło do takiej sytuacji aby zachowali odległości min. 1 m od innych osób
- każdego pacjenta po wejściu do gabinetu prosimy o zdezynfekowanie rąk i założenie rękawiczek
- każdemu pacjentowi wykonujemy pomiar temperatury termometrem bezdotykowym
- nie rzadziej niż co 2 godz. dezynfekujemy powierzchnie dotykowe (blat, klawiatura,
myszka, terminal płatniczy, oparcia krzeseł)
W GABINECIE
- cały sprzęt oraz wyposażenie dodatkowe (nawet kubeczki jednorazowe) pochowane jest do szafek, asysta wyjmuje je przy każdym pacjencie
- każdy pacjent podpisuje oświadczenie COVID-19, które następnie zostaje
dodane do dokumentacji medycznej
- po wejściu do gabinetu każdy pacjent jest proszony o użycie płynu
dezynfekującego do rąk a następnie zostaje przygotowany do zabiegu
- każdemu pacjentowi podajemy rozcieńczony płyn (np. Eludril) w celu
zdezynfekowania jamy ustnej (temp. płynu >36,6; zalecany jest roztwór 0,1% H2O2)
- lekarz i asysta zachowują wszelkie zasady bezpieczeństwa
- lekarz i asysta pracują w fartuchach, czepkach, przyłbicach/goglach i rękawiczkach
PO WYJŚCIU PACJENTA
- starannie dezynfekujemy gabinet i wszystkie miejsca, powierzchnie
- wietrzymy gabinet
- każdego pacjenta prosimy o dezynfekcję rąk również przed wyjściem z kliniki
- podczas rozliczenia rekomendujemy płatność kartą